رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان خبر داد:
طلای پارادوومیدانی دانش آموزان کردستان
رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: ۲ دانشآموز با نیازهای ویژهٔ استان کردستان در رقابتهای پارادوومیدانی کشور، طلا و نقره کسب کردند.
اقبال خانی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی «کردتودی»، اظهارداشت: در نهمین دورهٔ رقابتهای قهرمانی پارادوومیدانی جانبازان و توانیابان کشور، ۲ دانشآموز دختر با نیازهای ویژهٔ استان کردستان با کسب مدالهای طلا و نقره، افتخارآفرینی کردند، این رقابتها آبان ماه در مجموعهٔ ورزشی آفتاب انقلاب تهران آغاز شد و با یادبود شهید عوض آزموده جعفرلو برگزار میشود.
وی افزود: نازیلا فداکار، دانشآموز با نیاز ویژهٔ ذهنی دورهٔ کار و دانش خاص آموزشگاه ستارهٔ شهرستان مریوان، در رشتهٔ دو نیمه استقامت مادهٔ ۱۵۰۰ متر با روحیهای شکستناپذیر و استقامتی مثالزدنی، به مدال طلا دست یافت، همچنین دیانا قادری، دانشآموز دورهٔ ابتدایی مدرسهٔ ساعی مریوان، در همان رشته و ماده، مقام دوم کشور را کسب کرد و مدال نقره را از آن خود نمود.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان یادآورشد: این موفقیتها گواهی بر ظرفیتهای بالای ورزشی دانشآموزان با نیازهای ویژه در کردستان است، برنامههای تربیت بدنی در مدارس استثنایی، فراتر از تقویت جسمانی، به دانشآموزان کمک میکند تا در تعاملات اجتماعی، سازگاری بیشتری داشته باشند و به خودکفایی لازم در زندگی روزمره دست یابند.
وی خاطرنشان کرد: حضور قدرتمند این ۲ ورزشکار جوان، نهتنها افتخاری برای استان محسوب میشود، بلکه الگویی الهامبخش برای همهٔ جوانان کشور است که نشان میدهد محدودیتهای جسمی یا شناختی، مانع از دستیابی به قلههای موفقیت نخواهد شد.
خانی در ادامه به ترویج پارابدمینتون به عنوان آغاز طراحی نظام جامع استعدادیابی در کردستان خبر داد و اظهارداشت: به منظور کشف توانمندیهای این قشر استعداد یابی پارابدمینتون با رویکرد طراحی نظام جامع استعدادیابی در مدارس استثنایی استان آغاز شد.
وی با اشاره به اینکه این مسابقات با هدف استعدادیابی و ارتقای توانمندیهای دانش آموزان دختر و پسر دورههای تحصیلی ابتدایی، متوسطه دوره اول پیش حرفهای و دوره دوم کار دانش خاص در حال برگزاری است، یادآور شد: استعدادیابی دانش آموزان با نیازهای ویژه در مدارس استثنایی گلها، توحید، پارسا، توکل ونوآوران شهرستان انجام شده است، استعدادیابی مدارس شهرستان ها ومناطق تابعه استان نیز بزودی آغاز می شود.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: شناسایی استعداد دانش آموزان زمینه ساز تشکیل پرونده رشدی و ورزشی با هدف شناسایی استعدادهای بدنی و معرفی آنها به کانونها و فدراسیونهای ورزشی می شود، مهارتآموزی بدنی یکی از مهمترین مأموریتهای در برنامه هفتم توسعه و تربیت بدنی در تمامی دورههای تحصیلی دانشآموزان با نیازهای ویژه با هدف فراهم آوردن زمینه سلامت جسمی و روانی آنان، از اهمیت ویژهای برخوردار است.
خانی تأثیرات مثبت ورزش بر روحیه و یادگیری این دانشآموزان را مورد تاکید قرار داد و افزود: ورزش نه تنها شور و نشاط را به آنان هدیه میدهد و از آثار سو جسمانی و روانی ناشی از معلولیت میکاهد، بلکه به آنها کمک میکند تا مهارتهای زندگی را بیاموزند، به سطح جامعه راه یابند و توانمندیهای خود را به نمایش بگذارند.
وی همچنین ورزش را بخش جداییناپذیر برنامههای آموزشی مدارس با نیازهای ویژه و روشی مؤثر برای تأمین سلامتی، نشاط، تعادل هیجانی و تربیت اجتماعی دانش آموزان قلمداد کرد و توضیح داد: برنامه مناسب فعالیت بدنی را فرصتی برای تربیت بدنی، مهارتی و روانی دانشآموزان با نیازهای ویژه ضروری است، امیدواریم این امر منجر به داشتن یک زندگی فعال و سالم در دوره بزرگسالی برای آنان شود.
انتهای خبر/
لینک کوتاه خبر
نظر / پاسخ از
هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر میگذارید!
